Elke dag vers gemengd en gemalen
Op werkdagen voor 12:00 besteld, zelfde dag verzonden.
Speciaal voor jou op bestelling gemalen

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een account aan?

Klik hier om een account aan te maken. Of klik rechtsboven in het venster op het ‘mijn account’-icoon en vervolgens op ‘of registreren’ in het uitklapmenu. Vul het formulier in en klik op ‘verder’.  Je ontvangt op het opgegeven e-mail adres een bevestiging dat je een account hebt aangemaakt. 

Vanaf nu kun je met gemak winkelen. Met je account kun je namelijk:

  • Gemakkelijk de status van je bestellingen volgen.
  • Eerdere bestellingen bekijken en direct in de winkelmand plaatsen.
  • Orders, facturen en retours bekijken en printen.
  • Je adres(sen) opslaan.
  • Je favorieten bijhouden.
  • Je gewenste betaalwijze opslaan.

Kan ik bestellen zonder een account?

Ja, dat is mogelijk. Voor het bestellen zonder een account vul je bij het afrekenen onder het kopje ‘Ik heb geen account’ je gegevens in en vink je ‘Bestellen zonder account’ aan. 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Zorg er allereerst voor dat je ingelogd bent. Klik hiervoor rechtsboven op het ‘mijn account’-icoon en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Ga vervolgens naar ‘Mijn account’. Hier kun je de volgende gegevens aanpassen:

E-mail adres en/of wachtwoord:

Ga naar ‘Mijn profiel’. Voer je huidige en gewenste e-mail adres en/of wachtwoord in en klik op ‘wijzigingen opslaan’. 

Adres:

Ga naar ‘Mijn adressen’ en klik op ‘wijzig’. Voer het nieuwe adres in en klik op ‘adres opslaan’.
Voor het toevoegen van een adres ga je naar ‘Mijn adressen’ en klik je op ‘nieuw adres toevoegen’. 

Gewenste betaalwijze:

Ga naar ‘Mijn betaalwijze’ en selecteer de gewenste betaalmethode. Klik vervolgens op ‘wijzigen’. 

Waar kan ik in mijn account de factuur vinden?

Ga naar ‘Mijn bestellingen’ en zoek de bestelling op waarvan je de factuur wil inzien. Klik op ‘tonen’ en vervolgens op ‘download factuur’. De factuur wordt dan in PDF bestand beschikbaar. 

Hoe meld ik mij aan of af voor de nieuwsbrief?

Ga naar ‘Mijn account’ en scrol naar ‘Nieuwsbrief’. Voor het aanmelden voor de nieuwsbrief vink je ‘Ja, ik zou graag de gratis nieuwsbrief van Simon Lévelt ontvangen’ aan. Voor het afmelden verwijder je het vinkje door op het vakje te klikken. 

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats de gewenste items in je winkelmand. Zodra je alle gewenste items in het mandje hebt geplaatst, klik je op ‘naar de kassa’. Mocht je nog niet zijn ingelogd, dan wordt er om je inloggegevens gevraagd. Ook kun je afrekenen als gast, in dat geval wordt er om je gegevens gevraagd. Selecteer vervolgens de gewenste verzendmethode en betaalwijze. In de laatste stap krijg je de kans om de bestelling te controleren. Denk bijvoorbeeld aan het juiste gewicht en/of koffiemaling. 

Wanneer je tevreden bent met de producten in je winkelmand, klik je op ‘bestelling afronden’ en word je omgeleid naar de betaalpagina. 

Mocht zich er onverhoopt een probleem voordoen, dan raden we aan de cookies te verwijderen. Blijft het probleem zich aanhouden? Neem dan gerust contact op. 

Hoe ontvang ik de 10%/15% korting op koffie?

Je ontvangt 10% korting vanaf 3 kilo koffiebonen, en 15% korting vanaf 6 kilo koffiebonen. Je kunt verschillende koffiebonen kiezen. Het kortingsbedrag vind je terug in je winkelmand. Let op, deze korting is alleen van toepassing op de kilozakken. 

Hoe ontvang ik de 10% korting op thee?

Je ontvangt 10% korting vanaf 1 kilo thee. Dit betreft alleen de kiloverpakking. Het kortingsbedrag vind je terug in je winkelmand.

Waarom is het invullen van mijn telefoonnummer verplicht?

Mocht er onverhoopt iets misgaan met je bestelling, dan willen we je graag zo snel mogelijk bereiken om een oplossing te vinden. We bellen je in dit soort gevallen dan ook graag.  

Ik wil een cadeau bestellen en direct naar de ontvanger laten verzenden. Ontvangen zij dan een factuur in het pakket?

Wat leuk dat je Simon Lévelt producten cadeau geeft! De gelukkige ontvanger van jouw cadeau ontvangt geen factuur. Wel wordt er een pakbon (zonder prijzen) meegestuurd waar de afzender op staat.

Pakken jullie ook bestellingen in als het een cadeau betreft?

Een cadeau is pas echt compleet als het ook is ingepakt. Daarom bieden we je graag een inpak-optie aan. In je winkelmandje kun je de optie ‘Alle producten inpakken als cadeau’ aanvinken om je bestelling te laten inpakken. De inpakservice kost €2,50 voor de gehele bestelling. Wij pakken dan de bestelling zorgvuldig voor je in. Ook kun je voor €1,50 een wenskaart toevoegen met een persoonlijke begroeting. Kies uit twee wenskaarten. 

Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

We gaan direct voor je aan de slag! We verzamelen alle artikelen uit jouw bestelling en pakken dit zorgvuldig in. Heb je gemalen koffie besteld? Dan malen we onze vers gebrande koffie zoals besteld, dit zorgt ervoor dat de koffie zo vers mogelijk is wanneer je het ontvangt. 

Waarom ontvang ik geen bevestigingsemail?

Heb je na het succesvol betalen van je bestelling geen bevestigingsemail ontvangen? Controleer in dat geval de spam, ongewenste e-mail of ‘junk’-folder. We merken dat het voornamelijk bij Hotmail accounts in de spamfolder terecht komt. Je kunt je bestelling ook inzien op je Simon Lévelt account, onder het kopje ‘Mijn bestellingen’. Mocht het niet lukken je bestelling terug te vinden, neem dan contact met ons op. 

Waarom krijg ik geen zegeltjes wanneer ik online bestel?

We vinden het heel fijn dat je als vaste klant van Simon Lévelt zegeltjes spaart. Deze bieden we exclusief in onze speciaalzaken aan. Momenteel kun je uitsluitend in onze speciaalzaken zegels sparen. Heb je een volle spaarkaart? Dan kun je deze ook alleen in de speciaalzaak inwisselen. 

Hoe betaal ik mijn bestelling?

We bieden de volgende betaalmethoden:

  • iDeal

iDeal wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken. Toegang tot internetbankieren van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDeal. Met iDEAL betaal je veilig en gemakkelijk je online aankopen. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw eigen bank, met de specifieke beveiligingsmethodes van de bank. De betaling wordt direct ten laste van de betaalrekening uitgevoerd. iDEAL lijkt daarmee op een pin-betaling.

  • PayPal

PayPal is een online betaalsysteem dat kopers veel bescherming biedt. Wil je gebruik maken van deze eenvoudige betaaldienst, dan moet je een (gratis) account aanmaken bij PayPal.

  • Creditcard

Indien je jouw bestelling betaalt met creditcard, word je doorgeleid naar de beveiligde website van Mollie. Je creditcardgegevens worden versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding.

  • Bancontact

Bancontact is een van de meeste gebruikte online betaalmiddelen in België. Je kunt in een vertrouwde internetbankierenomgeving je betaling voldoen.

  • Cadeaukaart

Met de cadeaukaart van Simon Lévelt kun je betalen in de webwinkel van Simon Lévelt. Is het bedrag van de bestelling hoger dan de waarde van de cadeaukaart, dan kun je met een andere betaalmethode het resterende bedrag voldoen. 

  • Bankoverschrijving

Met een bankoverschrijving maak je zelf het bedrag over naar ons rekeningnummer. Je ontvangt betaalgegevens op het door jou opgegeven e-mailadres. De betaling dient binnen 4 weken te worden voltooid. Je bestelling wordt pas verwerkt wanneer de betaling bij ons binnen is. Hou er rekening mee dat het verwerken van de betaling enige tijd kan duren. 

Hoe betaal ik mijn bestelling met een VVV-bon of cadeaukaart?

Kies bij het bevestigen van je bestelling de optie ‘Cadeaukaart’ en klik op ‘verder’. Je wordt nu omgeleid naar de betaalpagina. 

Voor het betalen met een VVV Cadeaukaart, selecteer je de gelijknamige optie en vul je de gegevens van je kaart in. Let op: de Europese anti-witwasregel zorgt ervoor dat je niet meer dan €50 euro per keer aan bonnen online kunt uitgeven. Deze regelgeving is ingegaan in juli 2020 en geldt voor zogeheten open-loop-cadeaukaarten. Dat zijn cadeaukaarten die op meerdere plekken kunnen worden uitgeven, zoals de VVV-bon.

Voor het betalen met een Simon Lévelt cadeaukaart, selecteer je ‘Simon Lévelt’ en vul je de gegevens van je kaart in. 

Waar kan ik mijn actiecode invullen?

In je winkelmand kun je een actiecode invullen. Klik hiervoor op ‘winkelmand openen’. Wanneer je naar de kassa gaat, is het niet meer mogelijk een actiecode in te voeren. In dat geval kun je een stap teruggaan door op ‘terug naar de speciaalzaak’ te klikken en vervolgens naar je winkelmand te gaan.  De actiecodes kunnen niet i.c.m. een actieproduct worden gebruikt. 

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

We bieden twee opties:

  • Thuisbezorgd door PostNL
  • Ophalen in een Simon Lévelt speciaalzaak bij jou in de buurt

In beide gevallen ontvang je een Track & Trace code zodra een verzendlabel is aangemaakt. Wanneer je op werkdagen voor 12:00 uur besteld, wordt je bestelling dezelfde dag verzonden tenzij anders vermeld bij de productinformatie. 

Tijdens drukke periodes kan de levering langer duren dan je van ons gewend bent. 

Wat zijn de bezorgkosten?

Thuisbezorgen

Het verzendtarief voor Nederland en België is € 5,25 , voor Duitsland € 12,50 en voor Frankrijk € 16,95. Je bestelling wordt verstuurd via de pakketpost van PostNL. Je ontvangt een Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. 

Het verzendtarief voor overige landen binnen de EU wordt berekend in de winkelmand. 

Gratis thuisbezorging

• Voor bestellingen vanaf € 50 (levering in Nederland en België) betaal je geen verzendkosten.

• Voor bestellingen vanaf € 125 (levering buiten Nederland en België) betaal je geen verzendkosten

Ophalen in een Simon Lévelt speciaalzaak

Het ophalen van je pakket in een Simon Lévelt speciaalzaak is gratis.

Verzenden jullie naar het buitenland?

Ja, we leveren bestellingen binnen de EU, namelijk: België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Griekenland, Italië, Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen), Zweden, Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Kroatië, Letland, Litouwen, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië.

Het verzendtarief voor België is € 5,25, voor Duitsland € 12,50 en voor Frankrijk € 16,95. Je bestelling wordt verstuurd via de pakketpost van PostNL. Je ontvangt een Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen.

Voor de overige landen binnen de EU wordt het verzendtarief berekend in de winkelmand. Deze bestellingen kunnen worden overgedragen aan een partnervervoerder. Wanneer dit het geval is, ontvang je eerst een Track & Trace code van PostNL. Mocht het worden overgedragen aan een partnervervoerder, dan kun je dit vaak herleiden in de originele Track & Trace code. Hier staat vaak de nieuwe code van de partnervervoerder in vermeldt. Dit kan als link verschijnen waar je op kunt klikken of als code die je kunt opzoeken op de website van de partnervervoerder.

Helaas verzenden wij sinds de Brexit geen pakketten naar het Verenigd Koninkrijk m.u.z. Noord-Ierland. 

Waar kan ik zien wanneer ik mijn pakketje kan verwachten?

Wanneer we een verzendlabel hebben aangemaakt, krijg je een Track & Trace code van PostNL toegestuurd. Deze mail kan in je spambox staan. Deze Track & Trace code biedt je de mogelijkheid om je pakket te volgen en desgewenst de levertijd en -plaats te wijzigen. Ook is het mogelijk om de PostNL-app te downloaden en hier je pakket in te volgen. Meldingen over de zending worden via de PostNL-app verstrekt middels een push-melding. 

De status van je bestelling kun je ook volgen in je Simon Lévelt account. Na het inloggen, vind je onder ‘Mijn bestelling’ een overzicht van je bestelling(en) en de bijbehorende status. Ook hier vind je de Track & Trace code van PostNL. 

Let op: Vanaf 1 juli 2022 stopt PostNL geen briefjes meer in de brievenbus als de bezorging niet gelukt is. Bekijk de Track & Trace code om te zien waar je pakket afgeleverd is, of wat het nieuwe bezorgmoment wordt.

Waarom verzorgen de winkels de machineorders als ik via de website bestel? Wat voor voordelen heeft dit voor mij als klant?

Onze winkeliers zijn de vertegenwoordigers van de machines en zijn ook het aanspreekpunt voor het onderhoud aan de machines. Want als je bij Simon Lévelt een machine koopt, zorgen wij ook voor de nazorg van je aankoop. Hierdoor heb je persoonlijk contact en kun je sneller schakelen in het geval van onderhoud aan de machines, vragen over de machines of fabrieksgarantie.

Hoe volg ik mijn bestelling?

De status van je bestelling kun je volgen in je Simon Lévelt account. Na het inloggen, kun je onder ‘Mijn bestelling’ een overzicht vinden van je bestelling(en) en de bijbehorende status. Wanneer we een verzendlabel hebben aangemaakt, krijg je ook een Track & Trace nummer van PostNL toegestuurd. Ook als je geen Simon Lévelt account hebt. 

Kan ik de bestelling nog wijzigen nadat ik de bestelling geplaatst heb?

Helaas is het niet mogelijk je bestelling te wijzigen nadat het geplaatst is. Mocht je een vergissing hebben gemaakt in je adresgegevens, dan raden we aan zo snel mogelijk telefonisch contact op te nemen met +31 23-5122500. We zullen dan nagaan of het nog mogelijk is het adres te wijzigen. 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Mocht je een bestelling willen annuleren, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen met de klantenservice via +31 23-5122500

Hoe stuur ik iets retour en zijn er kosten aan verbonden?

Producten kunnen binnen 14 kalenderdagen na levering gratis worden geretourneerd via PostNL. Neem contact op met de klantenservice van Simon Lévelt via klantenservice@simonlevelt.nl voor aanmelding van je retour. Je ontvangt dan een speciaal retourlabel. Het te ontvangen bedrag wordt binnen 10 dagen na ontvangst van je retourzending aan je terugbetaald.

Indien je jouw bestelling op een andere manier wil terugzenden, zijn de kosten voor eigen rekening. Indien je een product gebruikt hebt, brengen wij een waardevermindering in rekening van 25%. 

We pakken onze producten zorgvuldig in. Mocht je bestelling je onverhoopt niet in goede staat bereiken, kan dit eveneens, na contact met de klantenservice, gratis worden geretourneerd.

Kan ik ook iets ruilen?

Het is niet mogelijk een product om te ruilen. Wel is het mogelijk de producten binnen 14 kalenderdagen na levering gratis te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.  

Mijn favoriete thee/koffie is niet zichtbaar op de website, terwijl jullie deze altijd hebben gehad. Hoe kan dit?

Bij Simon Lévelt streven we ernaar om jou een wereld aan geuren, smaken en combinaties te laten ontdekken. Om dit waar te kunnen maken, werken we constant aan ons assortiment. Soms houdt dit in dat we bijvoorbeeld het recept van een thee aanpassen of dat we andere grondstoffen gebruiken. We passen in sommige gevallen dan ook de naam van het product aan. Ook kan het voorkomen dat we ervoor kiezen een product (tijdelijk) niet aan te bieden wanneer er een slechte of geen oogst is.

Kun je jouw favoriete thee/koffie niet meer in het assortiment vinden, kom langs in één van onze speciaalzaken of neem gerust contact op en wij adviseren je graag een thee of koffie op basis van jouw wensen.  

Hoe kies ik een thee uit?

Met bijna 200 jaar vakmanschap maken wij met zorg de lekkerste theeën voor jou. We hebben een selectie van meer dan 150 theeën in de volgende theesoorten:

  • Earl Grey thee
  • Jasmijn thee
  • Groene thee
  • Gele & Witte thee
  • Zwarte thee
  • Kruiden
  • Oolong & Puerh
  • Rooibos
  • Fruitthee

Met zo een ruim assortiment, is er altijd wel een thee die bij je past. Het hebben van een ruime keuze is natuurlijk fijn, maar we kunnen ons voorstellen dat dit het ook juist lastig kan maken om een thee uit te kiezen. We helpen je graag met deze keuze in één van onze speciaalzaken bij jou in de buurt, door je de juiste vragen te stellen en te luisteren naar je wensen. Daarnaast hebben we de online thee keuzehulp ontwikkeld waarmee we je op weg helpen naar de lekkerste thee voor jou. 

Hoe kies ik een koffie uit?

Al 6 generaties lang bieden we een wereld aan smaken en ontdekken we de mooiste koffies. Door onze nieuwsgierigheid staan we open voor nieuwe ervaringen en ideeën en werken we constant aan onze koffie selectie. Ons assortiment kan wisselen tussen de 25 en 40 soorten koffie. Samen ontdekken we wat de mooiste koffie is voor jou. Kom langs in één van onze speciaalzaken bij jou in de buurt en we gaan graag in gesprek over welke koffie het beste bij jouw wensen past. Liever online je opties bekijken? Dan helpen we je op weg met online koffie keuzehulp.  

Hoe produceren jullie thee?

Onze inkopers zijn constant op zoek naar de beste kwaliteit thee. De Simon Lévelt theeën komen uit 11 theelanden, van Indonesië tot Japan en van China tot India. We maken onze eigen recepten en selecteren zorgvuldig kruiden en aroma’s voor onze theeën. Het melangeren van onze theeën doen we zelf, en dat is goed voor 135.000 kilo theemelanges per jaar. De kwaliteit van de thee wordt uitvoerig getest en gekeurd, maar liefst 9 keer voordat we het met jullie delen. Zo zijn we er zeker van dat we altijd het beste aanbieden. 

Hoe produceren jullie koffie?

Onze inkopers weten precies waar de beste kwaliteit koffiebonen te vinden zijn. We halen onze koffie uit 12 koffielanden, van Ethiopië tot Brazilië en Honduras tot Colombia. We proberen koffie waar mogelijk direct in te kopen om zo een duurzame handelsketen te kunnen realiseren. Het roosteren van de koffiebonen doen we zelf in Haarlem. Jaarlijks roosteren we maar liefst 900.000 kilo koffiebonen. Uiteraard wordt onze koffie uitvoerig getest, het wordt maar liefst 6 tot 8 keer gecupt voordat jij deze als klant proeft. Cuppen houdt in dat we een koffie proeven en beoordelen. Op deze manier behouden we de kwaliteit die je van ons gewend bent. 

Hoe maken jullie de koffie cafeïnevrij?

Het decafeïneren vindt plaats voordat de koffiebonen gebrand worden. Bij alle manieren om te decafeïneren wordt er een stof (extractiemiddel) gebruikt die cafeïne aan zich bindt. De twee meeste gebruikte methoden zijn:

DCM-methode
Hierbij wordt dichloormethaan (DCM) als extractiemiddel gebruikt. De kwaliteit is speciaal bestemd is voor de voedingsmiddelenindustrie. De ruwe (groene) koffiebonen wordt vochtig gemaakt met water en gedurende een half uur in het extractiemiddel geweekt. Dit wordt een aantal malen herhaald. Nadat de cafeïne is opgelost, wordt het DCM verwijderd. Hierna worden de bonen langdurig gestoomd om eventuele resten oplosmiddel te verwijderen. Vervolgens worden de bonen met warme lucht gedroogd en met koude lucht gekoeld. Tenslotte wordt de koffie op de gebruikelijke wijze gebrand, gemalen en verpakt. Het DCM wordt steeds weer opnieuw gebruikt.

Kritische koolzuur methode
De bonen worden in water gedompeld waardoor ze zwellen en de cafeïne mobiel wordt. Daarna wordt met koolzuur (CO2) onder zeer hoge druk en lage temperatuur de cafeïne opgelost. De bonen worden gedroogd waarbij de CO2 verdampt. De kritische koolzuur methode is een milieuvriendelijke manier van decafeïneren. Simon Lévelt maakt gebruik van deze methode voor haar biologische koffie. De behandeling om te decafeïneren heeft geen invloed op de smaak van de koffie omdat smaak- en aromastoffen pas worden gevormd tijdens het branden. Vóór het decafeïneren bevat de koffie tussen de 1 en 2,5% cafeïne. Na de behandeling blijft er maximaal 0,1% cafeïne in de koffie achter. Dit is bepaald in de Warenwet. Dat betekent dat in een kopje gewone koffie gemiddeld 75 milligram en in een kopje cafeïnevrije koffie gemiddeld nog 3 milligram zit.

Hoe maken jullie de thee theïne-arm?

In thee zit van nature cafeïne (theïne), wat een opwekkende werking heeft. Decafeïneren wordt gedaan uit de thee als gereed product. Daarbij is het belangrijk dat alleen de cafeïne verwijderd wordt en dat de andere smaakbepalende stoffen in de thee blijven.

Vóór het decafeïneren bevat de thee rond de 2,5% cafeïne. Er is geen eensgezinde Europese eis voor het cafeïnegehalte in decafé thee. Veel landen stellen zelfstandig eisen aan de claim ‘gedecafeïneerd’ of ‘cafeïnevrij’. Volgens het “Nederlandse Warenwetbesluit bereiding en behandeling levensmiddelen” is de term cafeïnevrij voor thee (en koffie) alléén toegestaan wanneer het cafeïnegehalte maximaal 0,1% bedraagt, berekend op de droge stof. Duitse leveranciers hanteren een eis van maximaal 0,4%. De eisen uit de Nederlandse warenwet zijn dus strikter dan de Duitse standaard.

Onze huidige leveranciers kunnen geen thee leveren die aan de Nederlandse wettelijk vastgestelde norm voor het cafeïnegehalte in cafeïnevrije thee voldoet, zonder dat dit grote impact heeft op het huidige prijsniveau. Wij bieden daarom graag theïne-arme thee aan met een cafeïne gehalte onder de 0,4 procent. Omdat dit hoger is dan de in Nederlandse wet gehanteerde 0,1%, beschreven we daarom onze theeën als theïne-arm.

Er zijn drie methoden om de cafeïne uit de thee te halen.

Methyleenchloride
Hierbij wordt de cafeïne uit de thee gespoeld met behulp van het synthetische oplosmiddel methyleenchloride. Deze methode wordt sinds lang gebruikt en is de goedkoopste, de smaak gaat ietsje achteruit en de thee smaakt wat vlak. Deze methode passen wij niet toe.

Ethyl-acetaat
Ook wel genoemd azijnzuur en is een natuurlijk bestanddeel van het theeblad. Maar het ethyl-acetaat lost niet alleen de cafeïne op maar ook andere smaakstoffen van de thee, er gaat daardoor nogal wat thee aroma verloren. Deze methode passen wij niet toe.

CO2-methode
Hierbij worden de thee vochtig gemaakt waardoor het zwelt en de cafeïne mobiel wordt. Daarna wordt met CO2 onder zeer hoge druk de cafeïne opgelost, en uiteindelijk wordt de thee gedroogd waarbij de CO2 verdampt. Deze methode is kostbaar maar de smaak van de thee blijft goed. Deze methode passen wij toe voor de biologische thee.

CO2 komt ook voor in de lucht die wij inademen en wordt gewonnen uit de lucht vóór het proces en ná het proces weer teruggeven aan de lucht. Als zodanig is de voor dit proces gebruikte CO2 niet schadelijk voor het milieu.

Hoe kan ik het beste mijn thee bewaren?

Thee is vrij lang tijd houdbaar mits je het koel en droog bewaard. Bewaar elke thee in een afzonderlijk goed sluitend blik om geuroverdracht te voorkomen. Ben je op zoek naar bewaarblikken? Neem dan een kijkje in ons aanbod

Hoe kan ik het beste mijn koffie bewaren?

Licht, vocht en warmte doen de kwaliteit van koffie geen goed. Bewaar je koffie daarom altijd in een goed sluitend blik. Zo blijven koffiebonen 2 maanden en gemalen koffie circa 2 weken in een prima conditie. 

Op welke manieren kan ik thee zetten?

Er is niet één juiste manier van thee zetten. Dit verschilt niet alleen per thee, maar ook per persoon. Probeer daarom vooral verschillende tempraturen en infusietijden uit. 

Als basismethode kun je het volgende aanhouden:
Breng vers water aan de kook en laat het water eventueel doorkoken. Bronwater is voor het zetten van thee zeer geschikt, maar niet noodzakelijk. Gebruik bronwater vooral wanneer het kraanwater veel kalk of andere ongewenste smaken bevat. Spoel vervolgens de theepot of het kopje om met een beetje kokend water zodat deze al voorverwarmd is. Doe de thee los in de pot of het kopje of gebruik hiervoor een theefilter. Laat de thee vervolgens trekken. Voor een sterkere of lichtere thee kun je de tijd aanpassen of een andere hoeveelheid thee gebruiken. Roer voor het uitschenken de thee even door. Weet je nog niet zeker hoe sterk je de thee wil? Begin dan met een infusietijd van 2 minuten en proef de smaak. 

Groene en witte thee kunnen het beste niet met kokend water gezet worden, anders wordt de thee bitter. Doe daarom een kopje koud water in de pot of laat het gekookte water even afkoelen. Ook kunnen veel van deze theeën voor een tweede of derde keer gezet worden. Door meerdere keren het zetsel te gebruiken, kunnen zelfs nieuwe smaken vrijkomen.

Op welke manieren kan ik koffie zetten?

Koffie kun je op veel verschillende manieren zetten. Dit is afhankelijk van eigen voorkeur, maar ook van de koffiebonen. In de beschrijvingen van de koffiebonen vind je onder ‘meer informatie’ terug voor welke zetmethode de koffiebonen geschikt zijn. 

Op onze blog gaan we in op de verschillende zetmethoden en hoe je het zelf thuis kunt uitproberen.  

Welke koffiemaling moet ik kiezen?

Bij het bestellen van koffiebonen kun je uit de verschillende maalgraden kiezen. Deze zijn benoemd naar de zetmethode: 

Koffiebonen 
Dit zijn de ongemalen koffiebonen. Deze kies je als je thuis zelf je koffie wilt malen in de koffiemolen of in een daarvoor geschikte koffiemachine. Wil je koffiebonen bestellen? We bieden je graag 10% korting op 3 kilo en 15% korting op 6 kilo koffiebonen, dit wordt automatisch verrekend in je winkelmand. 

Espressomachine handmatig 
Deze maling is geschikt voor handmatige espressomachines, ook wel manuele espressomachines, halfautomaten of pistonmachines genoemd. 

Snelfilter 
Geschikt voor de snelfilterapparaat en voor de liefhebber van snelfilter koffie.

Espressomachine volautomaat 
Geschikt voor een volautomaat machine die werkt met gemalen koffie. 

Espressopotje 
Deze maling is voor een koffiezetter met vele namen: het espressopotje staat ook wel bekend als de mokkapot of de percolator. 

Cafetière 
Geschikt voor de cafetière en daarmee voor het zetten van slow coffee. Deze maling is iets grover dan de snelfiltermaling. 

Filter of Aeropress 
Geschikt voor de Aeropress of voor het filterkoffiezetapparaat.

Turkse koffe 
Een zeer fijne maling geschikt als Turkse koffie of voor de ibrik. 

Chemex 
Voor de liefhebbers van de chemex malen we de koffiebonen iets grover dan kristalsuiker.

Waarom verkoopt Simon Lévelt nu wel koffiecups en is het dezelfde kwaliteit die ik van Simon Lévelt gewend ben?

Uit onderzoek blijkt dat onze klanten naast een methode waarbij zij koffiebonen gebruiken, ook een Nespresso-apparaat gebruiken, voor een ‘snelle’ koffie. Om die vraag te beantwoorden, hebben we besloten om op zoek te gaan naar de Simon Lévelt kwaliteit in cupvorm. 

Elke zetmethode heeft natuurlijk zijn eigen smaak. De koffie in de cups hebben net als onze andere arabicakoffie een Specialty Coffee Association-score van minimaal 80 en vallen zodoende in de categorie specialty coffee: koffie van hoogwaardige kwaliteit. De koffie is 100% arabica en biologisch geteeld. SCA staat voor Specialty Coffee Association. Zij beoordelen koffiebonen op een schaal van 1-100 door middel van cupping: een gestandaardiseerde methode om koffie te evalueren. De koffie wordt gekeurd op wel 10 verschillende elementen zoals geur, smaak, balans en afdronk. Alleen koffie met een score hoger dan 80 mag verkocht worden als specialty coffee. Al onze arabicakoffies worden gekeurd volgens de SCA-methode.
Simon Lévelt arabicakoffies hebben minimaal SCA-score van 80. En ze zijn ook nog eens biologisch, daarom noemen wij het Premium Organic Coffee. De koffiecups bevatten geen allergenen.

De cups zijn naast op onze webshop ook verkrijgbaar bij Albert Heijn en in onze speciaalzaken. 

Hoe neem ik contact met jullie op als ik een klacht heb?

We streven ernaar om de beste kwaliteit thee, koffie en accessoires aan te bieden. Ben je niet helemaal tevreden met onze product(en) of onze service? Laat het ons weten en wij doen ons best het goed te maken. 

Waar vind ik de dichtstbijzijnde Simon Lévelt speciaalzaak?

Met onze 41 winkels in Nederland en België, is er altijd wel een Simon Lévelt speciaalzaak bij jou in de buurt. Vind hier de dichtstbijzijnde speciaalzaak. 

Is de locatie van Simon Lévelt op de A. Hofmanweg 3 een winkel waar ik jullie producten kan kopen?

Nee, aan de A. Hofmanweg 3 hier kun je helaas geen producten kopen. Dit is het adres van ons hoofdkantoor. We helpen je graag verder in één van onze speciaalzaken

Hoe zetten jullie je in voor duurzaamheid?

Nadat Hans Lévelt (vijfde generatie) in 1976 zelf de slechte arbeidsomstandigheden en gebruik van chemicaliën in Kaapverdië zag tijdens zijn eerste Simon Lévelt reis, zijn wij onze zoektocht naar biologische koffie en thee van de beste kwaliteit gestart. Als pioniers introduceerden we in 1984 de eerste biologische koffie en thee in Nederland. Onze inzet voor duurzaamheid gaat sinds 1976 onverminderd door. Naast biologische teelt besteden wij veel aandacht aan bijvoorbeeld verduurzaming en vermindering van verpakkingsmateriaal en een duurzame relatie met onze partners. Op onze blog vertellen we je er graag meer over. 

Hoe sorteer ik de verpakking voor het afval?

Onze kleine koffie- en theewinkelverpakkingen (minder dan 1 kg) zijn geheel circulair. De buitenzijde is gemaakt van kraft papier. Dit papier mag bij het oud papier en is volledig te recyclen. Aan de binnenkant van het papier zit houtcellulose, dit beschermt onze koffie en thee perfect tegen lucht en vocht. Deze verpakking is dus 100% van papier en dus 100% recyclebaar. Daarnaast is het papier PEFC gecertificeerd: voor elke boom die gekapt wordt, wordt een nieuwe aangeplant.

Al onze folies zijn samengestelde materialen of laminaten. Onze verpakkingen met ventiel, zoals de 1 kilo koffiebonen verpakking, bevatten geen aluminium om de barrière voor zuurstof te verhogen en het laminaat zo dun mogelijk te kunnen houden waardoor de milieudruk niet hoger is dan noodzakelijk. Deze koffie verpakkingen kunnen bij het plastic afval. We zijn bezig met onderzoek naar een nieuw type verpakkingsmateriaal voor onze koffie. We doen testen met circulaire folies maar deze worden vooralsnog nog niet gebruikt omdat ze nog niet helemaal aan onze eisen voldoen.

De koffiecups zijn 100% recyclebaar. De kokers kunnen bij het papier en de gebruikte capsules kunnen worden ingeleverd in de speciaalzaak. De capsules zijn van 100% aluminium. Je gebruikte capsules van andere merken mag je ook inleveren in de speciaalzaak, zolang ze maar van 100% aluminium zijn. 

Onze losse theefilters en koffiefilters zijn geperst en kunnen worden gesorteerd in de GFT.

De thee-envelopjes en losse theebuilen kunnen bij GFT. 

Kan ik als bedrijf (met BTW-nummer) bestellen?

Ja, als bedrijf is het mogelijk een account aan te maken of als gast af te rekenen.

Klik hier om een account aan te maken. Of klik rechtsboven in het venster op het ‘mijn account’-icoon en vervolgens op ‘of registreren’ in het uitklapmenu. Onder het kopje ‘Ik heb geen account’ is er een uitklapmenu waar ‘consument’ staat, door dit uit te klappen kun je ook ‘bedrijf’ selecteren. Vervolgens vul je de bedrijfsgegevens in. Het BTW-nummer voeg je toe in het veld ‘BTW-identificatienummer’. Vul het formulier in en klik op ‘verder’. Je ontvangt op het opgegeven e-mailadres een bevestiging dat je een account hebt aangemaakt. 

Vanaf nu kun je met gemak winkelen. Met dit account kun je namelijk:

• Gemakkelijk de status van je bestellingen volgen.

• Eerdere bestellingen bekijken en direct in de winkelmand plaatsen.

• Orders, facturen en retours bekijken en printen.

• Je adres(sen) opslaan.

• Je favorieten bijhouden.

•Je gewenste betaalwijze opslaan. 

Afrekenen als gast
Plaats de gewenste items in het winkelmandje en klik op ‘naar de kassa’. Onder het kopje ‘Ik heb geen account’ is er een uitklapmenu waar ‘consument’ staat, door dit uit te klappen kun je ook ‘bedrijf’ selecteren. Vervolgens vul je de bedrijfsgegevens in. Het BTW-nummer voeg je toe in het veld ‘BTW-identificatienummer’. 

Het betalen op rekening of prijsafspraken is niet mogelijk via onze website. Daarvoor verwijzen wij je naar één van onze speciaalzaken. Voor meer informatie over Simon Lévelt in jouw bedrijf kun je contact opnemen met: sales@simonlevelt.com

Staat jouw vraag of het antwoord dat je zoekt er niet tussen? Neem contact op.

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:30 tot 17:00.
Voor webwinkel vragen bel +31 23-5122500.
Voor overige vragen bel +31 23-5122522.

Of stuur ons een bericht door het contactformulier in te vullen. 

Heb je een vraag voor ons? Grote kans dat je hier het antwoord vindt. Wij hebben hier alle informatie voor je verzameld om je snel van dienst te kunnen zijn. In het menu hiernaast vind je de onderwerpen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op.